Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, e-ihracat ve e-ticaret alanında faaliyet gösteren firmaların uluslararası pazarlarda rekabet edebilmesi için geniş kapsamlı devlet destekleri ve teşvikler sağlamaktadır. Bu teşvikler, işletmelerin Amazon, Etsy, Zalando, Faire, Ozon, Allegro,Bol, Kaufland, Mercado Libre, Noon, Otto, Shopee, Tmall, Walmart, Wayfair gibi popüler e-ticaret platformlarında gerçekleştirdikleri reklam, komisyon, yazılım entegrasyonu, yurtdışı depo ve ofis kira, marka tescil, kalite test analiz belgeleri ve sipariş karşılama (fulfillment) giderlerinin %50 ila %70’ini karşılayarak maliyetleri önemli ölçüde azaltmaktadır.
Son dönemde açıklanan e-ticaret destekleri çerçevesinde; pazaryeri ve e-ihracat platformları, B2B platformları, perakende e-ticaret siteleri destek kapsamına alınmıştır. Bu kapsamda Amazon, Etsy, Zalando, Faire, Ozon, Allegro,Bol, Kaufland, Mercado Libre, Noon, Otto, Shopee, Tmall, Walmart, Wayfair gibi tüm e-ticaret platformlarındaki:
⦁ Reklam giderleri,
⦁ Komisyon giderleri (Hedef pazarlar bazında yıllık olarak değişmektedir.)
⦁ Sipariş karşılama (fulfillment) giderleri,
⦁ Yazılım entegrasyon giderleri,
⦁ Yurtdışı ofis ve depo kira giderleri,
⦁ Yurtdışı marka tescil giderleri,
⦁ Kalite test analiz ve belge giderleri,
⦁ Yurtiçi ve yurtdışı fuar katılım giderleri
devlet tarafından e-ihracat teşvikleri kapsamında desteklenmektedir.
Her e-ticaret platformu, işletmelerin müşteri kitlesine erişmesini kolaylaştıran kendine özgü reklam türlerine sahiptir. İşte teşvik kapsamında değerlendirilebilecek bazı reklam türleri:
1. Amazon Reklam Çeşitleri:
2. Etsy Reklamları:
3. Zalando Reklam Çözümleri:
4. Ozon Reklam Çözümleri:
E-ticaret ve e-ihracat süreçlerinde önemli maliyetlerden biri de lojistik ve depolama giderleridir. Bu giderler için Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nın sunduğu teşviklerden yararlanmak mümkün:
Ticaret Bakanlığı’nın e-ticaret ve e-ihracat yapan firmalara sunduğu bu devlet teşvikleri ve desteklerden yararlanmak için belirli şartları sağlamak gerekmektedir. İşletmeler, reklam ve lojistik harcamalarını belgeleyerek, harcamalarının %50 ila %70’i oranında geri ödeme alabilmektedir. Başvuru sürecinde gerekli belgelerin tamamlanması ve destek başvurularının doğru şekilde yapılması için e-ihracat danışmanlık hizmeti almak, bu teşviklerden daha etkili faydalanmanıza yardımcı olabilir.