Bir Mal ya da Hizmetin İhracat Potansiyeli Olduğunu Nasıl Anlayabiliriz?

Bir Mal ya da Hizmetin İhracat Potansiyeli Olduğunu Nasıl Anlayabiliriz?

Firmanız ürünlerinin uluslararası piyasalarda satılabileceğini anlamak önemli değil mi? Hemen her firmanın dünyaya açılma isteği olmakla birlikte bu girişim firma ve yöneticilerinin bazı hazırlık ve gereksinimleri yerine getirmesine bağlıdır.

Yurtiçi Satışları Dikkate Alın...

Malların ihracat potansiyelini belirlemede ilk yapılması gereken yurtiçi satışları incelemektir. Ülke içerisinde başarı elde edebilir olmak, yurtdışında da bu başarının devam edebilmesi için önemlidir. Ancak global doğan firmalar da günümüzde oldukça popülerdir ve yurtiçi pazardan ziyade doğrudan uluslararası arenada rekabet etmeye başlar.

Ürünlerinizi Özelliklerini Öne Çıkarın...

Ürünlerinizin kopyalanmaz özelliklere sahip olması, deniz aşırı pazarlarda size avantaj sağlayabilir. Benzersiz bir ürün, rekabet kabul etmez, haliyle tüketici talebi yüksek olabilir. Ancak kopyalanabilir olsa bile, ürünlerinizin yenilikçi ve yaratıcı olması, yüksek kalite, satış sonrası ve garanti hizmetlerinin önemi, marka bilinirliği ve değeri, kolay ulaşılabilirlik ve iletişim imkanları firmanızın avantajına olacaktır.

Hedef Ülke Süreçleri

Hizmet sektörünün her an gelişmesi ile bu alandaki ihracat kalemlerinin artması ve güçlenmesi de göze çarpmaktadır. Hizmet ihracatında faaliyet gösterilecek ülkenin resmi işlem ve bilgileri, çalışma ve oturum müsaadeleri, gerekli olacak tüm resmi başvuruların önceden araştırılması süreci yönetmekteki en önemli unsurlardır.

İhracat İçin Zaman ve Kaynak Ayırın...

Firma yönetiminin, ihracat pazarlarını araştırma ve Pazar geliştirme stratejileri için zaman ve kaynak kullanımına hazır olması gerekmektedir. Amaçlara ulaşmak için iyi bir ihracat iş planı hazırlamak hayati olabilmektedir. Potansiyel pazarlardaki ihtiyaçlar doğrultusunda üretimde yapılacak değişiklik ve kapasite artırımlarına finansal olarak hazır olabilmek de önem kazanmıştır. Aynı zamanda yine farklı ülkelerdeki kültürel tercihler, ithalat gereklilikleri ya da rekabet sebebiyle ürünün içerik ve ambalajında değişiklikler yaratma ihtiyacı doğabilmektedir.

Doğru Danışman Zaman ve Kaynak Tasarrufu Sağlar...

Hayal edilen bu süreçte potansiyel pazarları görebilmek ve bu pazarlardaki müşteriler ile iletişime geçebilmek için alanında uzman ve yetkin bir ihracat danışmanı ile çalışmak hem firmanın tüm süreci çok daha kolay yönetebilmesini sağlamakta, hem de potansiyel müşterilere kolaylıkla erişimi gerçekleştirmekte yardımcı olmaktadır.

Paylaş: